Find we

Find we

Pages

Saturday 13 September 2014

AUTISM CHARITY WALK WITH DYTM TUANKU RAJA PUAN MUDA PERLIS ( FestKon9)



TARIKH
21 SEPTEMBER 2014
AHAD

TEMPAT
PUSAT SUKAN UniMAP PAUH PUTRA

Autism adalah istilah yang merujuk pada sekumpulan gangguan perkembangan yang mempengaruhi otak. Gangguan pada otak ini mempengaruhi kemampuan seseorang untuk berkomunikasi, menjalin hubungan dengan orang lain, dan merespon dunia luar dengan baik. Orang yang menderita autism punya kecenderungan untuk mengulangi tindakan atau ketertarikannya, dan punya pola berpikir yang kaku. Penderita autism mempunyai berbagai peringkat yang berlainan. Sebagian penderita autism ini mempunyai beberapa kelebihan yang tinggi, seperti kemampuan untuk berbicara dengan baik, kecerdasan yang mantap dan sebagainya.


PENGARAH PROGRAM

Farizah Binti Abdul Rahman
(0173049493)


masih ramai yg tanye...

Apa itu Autism??



 Autisme merupakan perkataan yang berasal daripada bahasa Yunani (Greek) iaitu "autos" yang bermaksud sendiri. Justeru itu, kanak-kanak autisme akan menunjukkan gejala "hidup dalam dunianya sendiri". Walaubagaimana pun, kanak-kanak istimewa ini mempunyai banyak kelebihannya. Menurut Jabatan Pendidikan Khas Kementerian Pelajaran, mendapati kanak-kanak autistik (mempunyai autisme) mempunyai ketajaman minda yang lebih hebat berbanding kanak-kanak normal.
Satu penghargaan yang cukup besar andai dapat menyumbang dan memberi sokongan dalam membantu mereka menjalani pembelajaran dan menggapai kejayaan dalam hidup. Masyarakat seluruh dunia juga semakin mengambil berat akan hal ini. Negara kita tidak terkecuali melalui penubuhan Persatuan Kebangsaan Autisme Malaysia. Salah satunya Persatuan Kebangsaan Autisme Malaysia Cawangan Perlis.









** SEMUA GAMBAR DI ATAS ADALAH GAMBAR HIASAN SAHAJA

Update ...



promosi pada 15 september 2014 di Selamat Pagi Malaysia (SPM) Tv1

oleh

 Ahmad Ashraf Abdul Halim(Pengarah FestKon9)



Baju Autism charity Wallk


Kerjasama dari Enactus UniMAP



Promosi di Kolej Kediaman Tun Abdul Rahman,Pauh UniMAP (PF1)






ANDA SEMUA DIJEMPUT HADIR UNTUK BERSAMA SAMA DENGAN MEREKA !!


No comments:

Post a Comment